Wednesday, December 11, 2013
සිංහල2
සිංහල
ෂ කොටසේ ප්රශ්න සියල්ලට ද ෂෂ කොටසින් තෝරාගත් ප්රශ්න 4කට ද පිළිතුරු සපයන්න.
ෂ කොටස
01. (අ* දී ඇති පාඨ ලිහිල් බසින් ලියා නැවත තද කළු අකුරින් මුද්රිත පදවල අර්ථ වෙන වෙන ම ලියා දක්වන්න.
සග ‘‘එහි ප්රාණාතිපාතාදි දශ අකුශල කර්ම පථයෙහි නියුක්ත වූයේ පාපධර්ම යැ.’’ (ලකුණු 3යි*
සසග ‘‘සමත්රිංශත් පාරමී ධර්මයන් නිරවශේෂ කොට පුරා සම්යක් සම්බෝධිඥානය සමධිගම කළාවූ සර්වඥ බුද්ධය හ.’’
(ලකුණු 4යි*
සසසග ‘‘බොහෝ ශාස්ත්රයන් හදාරා පිරුවා බහුශ්රැත වූවාහු බහුශ්රැත බුද්ධය හ.’’ (ලකුණු 4යි*
සඩග ‘‘තමා සේමැ සෙස්සනුදු ප්රාණාතිපාතාදියෙන් විරමණය කරනුයේ කල්යාණ ධර්මතර ය.’ (ලකුණු 4යි*
ඩග ‘‘අනංග නමැති විලට කල හංසයකු බ`දු වූ මැණික්මය නුරුවලා පාපියුම් පහසින් නොගන්නී යැ.’’ (ලකුණු 4යි*
ඩසග ‘‘කොමළ`ගනන් වුවනත් උඩුකුරු කොට
තම මුහුලත් බැ`ද පිහිනනු දිය පිට’’ (ලකුණු 4යි*
ඩසසග ‘‘ලක කොමළ`ග සමනොළ ගිරි හිසින් යුතා
හළ මනර`ග මලිගිය මල්දමින් ගොතා’’ (ලකුණු 4යි*
ඩසසසග ‘‘දිලිහෙන ග`ගුලැලීය ඇදහැලීය
ගිලිමල් රොණවුලීය සුදුවැලීය’’ (ලකුණු 4යි*
සංග ‘‘සොරකම් කර රැුගෙන වෙන වෙන වෙස් රුදුරු
සුරුකම් කළ පොරණ දියබ`දහු නරතුරු’’ (ලකුණු 4යි*
(ආ* පහත දැක්වෙන ගද්ය පද්ය පාඨයන්හි අවස්ථා සම්බන්ධය ලියාදක්වන්න.
සග ‘‘ස්වාමීනි නුඹ වහන්සේ සැරිසරා වැඩි කල්හි මේ ජේතවන විහාරය කුසල් කැමැති සත්ත්වයනට පිළිසරණ නොවෙයි.’’
(ලකුණු 3යි*
සසග ‘‘සිටින ලියන් දැක සිහිකර බණ දහම
සිටින කෝන් ගස සෙවණේ නොර`දාම’’ (ලකුණු 2යි*
ෂෂ කොටස
02. සිංහල බෝධිවංශයෙන් හෙළි වන ශ්රි ලංකාවේ ඓතිහාසික තොරතුරු පිළිබ`ද සමාලෝචනයක් කරන්න. (ලකුණු 15යි*
03. කෝට්ටේ යුගයේ පැවති අධ්යාපන තත්ත්වය ගිරා සන්දේශයෙන් හෙළි වේ. සෝදාහරණව ප්රකට කරන්න. (ලකුණු 15යි*
04. ඩිංගිරිමැණිකා නවකතාවෙහි අන්තර්ගත කරුණු සමාජය යහම`ගට යොමු කිරීම ස`දහා කොතෙක් දුරට වැදගත් වේ
දැයි සාකච්ඡුා කරන්න. (ලකුණු 15යි*
05. විවිධාකාරයේ වස්තු විෂය භාවිතයෙහි ලා නිර්මාණකරුවෝ් අභිරුචියක් දක්වති. පද්යාවලියේ එන කොළඹ යුගයේ
කවීන්ගේ නිර්මාණ ඇසුරින් විමසීමක් කරන්න. (ලකුණු 15යි*
06. පද්යාවලියේ එන පී.බී. අල්විස් පෙරේරා, විමලරත්න කුමාරගම යන කවියන්ගෙන් එක් අයෙකුගේ නිර්මාණ පිළිබ`ද
ඇගයීමක් කරන්න. (ලකුණු 15යි*
07. ස්වභාව සෞන්දර්ය වර්ණනයෙහි ලා කරන ගිරා සන්දේශ කතුවරයා පළ කළ සාමාර්ථ්යය සනිදර්ශනාත්මකව
විමසන්න. (ලකුණු 15යි*
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment